Oz, here I come!

Cum am supravietuit in the outback

Posted on: 23/09/2010

Tocmai ce m-am intors dintr-un tur de trei zile din celebrul desert/bush/outback, iar impresiile sunt extrem de placute. Am fost intr-un grup de 6 turisti, ghidul nostru fiind un nene fermier pe la vreo 40 de ani, care detine o ferma cu 6000 ha de pamant cam la 300 km de Adelaide. Am stat la ferma lui, unde are mii de oi si 5-6 pisici ciufulite, pe care le-am jughinit imediat ce am ajuns la destinatie. Casa arata ca orice casa obisnuita, cu camere mai mari ca de obicei si destul de multe muste, cu toate ca nu e inca vara. Din noiembrie incolo te napadesc mustele cum iesi din casa si trebuie sa ai grija cand deschizi gura daca nu vrei sa papi vreo delicatesađŸ˜€.

In prima zi ne-am oprit pe drum intr-un country town numit Clare Valley, unde am luat pranzul. E un orasel mic si simpatic, unde majoritatea localnicilor se ocupa cu productia vinului (de abia azi, la intoarcere, ne-am oprit la o vinarie un am degustat fel de fel de minunatii). Am ajuns pe la ferma pe la 3 si jumatate, unde ne-am odihnit o ora, dupa care Tom (nenea fermierul) ne-a luat la plimbare pe plaiurile lui. Masina lui e un maxi-taxi destul de vechi, cu care a urcat insa pe dealuri mergand in paralel cu oi si canguri. Privelistea de acolo e minunata, mai ales ca noi am ajuns aproape de vremea apusului!

Seara Tom ne-a pregatit cina (pui Kiev cu diverse tipuri de salate), ne-am uitat la un film ca-n familie si am jucat scrabble.

Nu stiam ce ne asteapta a doua zi. Am fost treziti la ora 6, ne-a batut in usa pana a iesit toata lumea cu chiu cu vai si, dupa micul dejun, inainte sa se faca 7, eram deja in masina, in drum spre Flinders Ranges. Flinders Ranges e un lant muntos ce se intinde pe 400 km si este vechi de sute de milioane de ani. Geologii spun ca acum 500 de milioane de ani acesti munti erau mai mari si mai tari decat Himalaya, dar cu timpul, din cauza eroziunilor, arata acum ca niste dealuri. Ce e interesant e ca sunt formati din sute si sute de straturi diferite, numai bune de cercetat de catre vreun geolog pasionat.

Am ajuns, astfel, la Wilpena Pound – care e un fel de crater in interiorul muntilor, unde am facut bushwalking si am urcat pana am ajuns intr-un punct de unde aveam o priveliste superba. E frumos, dar am vazut munti mai interesanti (din punctul meu de vedere) in Romania.  Oricum, dupa asemenea efort, ne-am intors la parcare (intr-un parc), unde Tom deja ne pregatise pranzul – niste sandvisuri facute la gratar, care au disparut in cateva minute.

Dupa masa, am plecat in plimbare pentru scenic drive, de unde nu pun poze ca sunt prea multe si ocupa spatiu. Ideea e ca la un moment dat am ajuns intr-un bar din mijlocul pustiei – The Prairie Hotel – unde m-am simtit ca in Vestul Salbatic. Erau neni cu palarii de cowboy, foarte prietenosi. Aici am baut bere/lager pregatit special in outback, dupa o reteta unica (dupa cum s-a laudat managerul barului) si am admirat picturi aborigene care costau de la 4000 de dolari in sus. Special era meniul oferit de bar: cangur afumat, pate de emu si carnati de camila. Eeee – interesant, nu?


Asa…seara am mancat supa de dovleac (care mie tot nu imi place inca, dar e la mare moda aici) si am jucat poker si am castigat (din nou).

Astazi am trecut pe la parintii lui Tom intr-un satuc numit Jamestown la 15 km de casa lui cel mai apropiat vecin al lui Tom locuieste la o distanta de 3 km), unde am stat de vorba batraneste asa si am aflat niste legende de ale locului. Dupa aceea am trecut din nou prin Clare Valley, unde am baut vin si am gasit iar niste pisici bune de jucat cu ele.

Mi-a placut! Mai vreau!

PS: Poze pe facebook vor veni in curand.

Leave a Reply

Pages

September 2010
M T W T F S S
« Apr    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Join 6 other followers

